Voedingstips: De drie do’s and don’ts van Miriam van Reijen voor een hardloopwedstrijd

Miriam van Reijen voedingstips womenon

Veel vrouwen kiezen ervoor om in de zomer te beginnen met hardlopen. Ze voelen zich prettiger dan in de donkere wintermaanden, door vakanties is er iets meer ruimte om te sporten en het is langer licht. Vaak wordt een doel gesteld door in te schrijven voor een hardloopevenement. Vanuit loopgroepjes, cursussen of afspraakjes met vriendinnen wordt er wekenlang getraind om zo goed voorbereid aan de start van de hardloopwedstrijd te verschijnen. Meestal zit het qua conditie dan ook wel goed, maar wat moeten we doen met voeding? Lees hier verder

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  • @ Miriam, geen high Energy drank, want daar zit een te hoge concentratie suiker in, wel een gelletje of iets van suiker voor de start. Daar zit toch meer suiker in? Of gaat het (ook) om de hoeveelheid suiker?

    • Als je zo leest op bv FB pagina ’s van lopers groepen zijn er enorm veel die veel lopen maar niks maar dan ook niks besef hebben van voeding of het gebruik ervan tijdens en voor een wedstrijd.

  • Extra aandacht voor aanvullende voeding komt pas aan de orde bij loopje boven de 1 a 1,5 uur. Het artikel gaat over beginnende vrouwen die in de zomer gaan lopen. Dames vooral mee doorgaan, normaal en gezond eten is voor jullie meer dan voldoende, Jullie hebben echt geen gelletjes ed bodig.