Hardlopers op social media beïnvloeden jouw hardloopgedrag meer dan je denkt

Nieuw onderzoek bewijst: hardlopende contacten op sociale media kunnen ervoor zorgen dat jij ook wat vaker en harder gaat rennen. Je komt ze vast regelmatig tegen op je tijdlijn op Facebook of Twitter: van die mensen die met je willen delen hoever ze zojuist hebben gerend. Grote vraag is natuurlijk wat dat met jou doet. Anders gezegd: beïnvloeden die posts jouw hardloopgedrag? Ja, zo stellen onderzoekers van het Massachussetts Institute of Technology nu in het blad Nature Communications.

Het onderzoek
Ze trekken die conclusie nadat ze zich bogen over de gegevens die fitnesstrackers van 1,1 miljoen mensen over een periode van vijf jaar verzamelden. In die periode renden deze 1,1 miljoen mensen samen 350 miljoen kilometers. De onderzoekers keken niet alleen naar het bewegingspatroon van deze mensen, maar ook naar hun sociale netwerken. Lees hier verder

Tip: Voor €49,95 krijg je 2 jaar lang het Losse Veter magazine én ontvang je compressie calf tights of armsleeves als welkomstcadeau klik hier voor meer info:

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  • Als die 1,1 miljoen mensen inderdaad 5 jaar zijn gevolgd dan hebben ze per persoon gemiddeld minder dan 1,25km/week (of 65km/jaar) gelopen. Dat is voor mij minder dan enkele reis naar de Jumbo. Als ze niet getriggerd waren door vrienden zouden ze nog minder doen. Er zaten weinig lopers bij deze 1,1 miljoen mensen zo lijkt me? Doorspoelen?