Blijven hardlopen in de kou

hardlopen in de winter

Maak van hardlopen in de winter een gewoonte, net zoals van hardlopen in het voorjaar. Ga niet met jezelf in discussie: zal ik wel, zal ik niet… En stop ook met excuses verzinnen. Slecht hardloopweer bestaat niet. Alleen slechte kleding. Maar de ijzige kou heeft wél invloed op je training. Daarom techniek- en trainingtips voor hardlopen in de kou. Dus hup kom van die bank af en ga naar buiten. Geniet van je winterse training en daarna van de warmte binnen. 

1. Tegenwind
Is het koud én waait het? Begin dan met tegenwind. Want wind in je gezicht voelt nog kouder aan als je bezweet bent. En uitgeput op de terugweg, blaast de wind in de rug je lekker naar huis. Zorg wel dat je rug goed beschermd is, want deze vangt de kille klappen op.

2. Inspanning versus tempo
Tijdens winterweer verbruikt je lichaam veel energie om je warm te houden. Dus richt je op je inspanning, niet op je tempo. Een hartslagmeter helpt hierbij of luister naar je lichaam en gebruik je ademhaling als graadmeter voor de inspanning. Een consistente inspanning zorgt ervoor dat je met elke training dezelfde voordelen haalt, ook al ga je iets langzamer. Lees hier verder

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>