Losse Veter thema pakket: marathon en training oa met Guido Vroemen, Bram Wassenaar en Rob Veer

Losse Veter magazine is er voor de loper met inhoud. We willen informeren en inspireren. Daarom gaan wij ook voor elk nummer op zoek naar experts op het gebied van training, voeding, psychologie etc. Inmiddels ligt nummer 12 al in de schappen en hebben we een mooie serie met interessante artikelen voor lopers van alle niveaus. Een aantal magazines bieden we nu als thema pakket aan. Vandaag lichten we toe het pakket met als thema marathon en trainingen. In dit pakket zitten vijf Losse Veter magazines (17,95 euro zonder extra kosten voor verzending).

pieken op het juist moment bram wassenaar

Paul van den Bosch, bekend als trainer van veldrijder Sven Nys en auteur van diverse boeken waaronder ‘Looptraining van A tot Z’, ‘Marathon, van beginner tot finisher’. (LV nr 3)
In het Losse Veter magazine richt Van den Bosch zich op marathontraining. De lange duurloop: Hoe lang is lang? Slim trainen, de soorten duurlopen en welke rol de duurloop speelt in het schema.

– Guido Hartensveld, trainer van TDR en Michel Butter (LV nr 8)
‘De marathon is een puzzel die je legt’, aldus Hartensveld. Hij gaat in op de valkuilen bij marathontraining, zoals het proberen te forceren van vorm en het als recreant kopiëren van de schema’s van topatleten. Hartensveld geeft een aantal alternatieven zoals het trainen met marathonblokken in training en legt ook uit welk effect dit geeft.

– Bram Wassenaar, voormalig Nederlands recordhouder en trainer van oa Kamiel Maase en Andrea Deelstra (LV nr 4)
De kunst van het pieken. Op het juiste moment taperen, in vorm komen en pieken. Wassenaar beheerst dit als geen ander. Telkens weer krijgt hij het voor elkaar om lopers om het juiste moment te laten pieken. in dit artikel legt hij uit hoe en geeft Wassenaar tips hoe ook jij dit voor elkaar krijgt voor afstanden van de 10km tot en met de marathon.

Rob Veer, één van de pioniers in Nederland op het gebied van online coaching (LV nr 5)
Verantwoord opstarten na de marathon. Do’s & don’ts na een marathon. Rob Veer deelt zijn kennis en ervaringen over marathonschade, herstel, opstarten en hoe je al die trainingskilometers van je marathon kunt verzilveren op de kortere afstanden.

– Guido Vroemen, sportarts en trainer (LV nr 9)
Leg de basis voor een blessurevrij sportjaar. Het risico op een hardloopblessure is bijna drie keer zo hoog als het gemiddelde in de sport. Veel van die blessures zijn volgens sportarts Guido Vroemen eenvoudig te voorkomen. Trainen is altijd een afweging tussen belasting, belastbaarheid en herstel. In een uitgebreid artikel bespreekt Vroemen de risicofactoren van de meest voorkomende blessures. En ook komen veel tips langs en nuttige weetjes zoals bijvoorbeeld de impact van stress.

Ook hebben we de pakketten Psychologie, Voeding, Marathon/training, Medisch en Kennis samengesteld

lv covers 1 tot en met 9

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  • Zeker een aantal mensen met kennis van zaken. Dat maak het pakket best interessant.
    Maar wat staat dhr. Paul van den Bosch daar tussen te doen. Dat is gewoon een marionet van Golazo!

  • Dan ben jij nog niet goed op de hoogte. Paul heeft al meerdere atleten naar de top begeleid in verschillende sporten zelfs, triatlon, wielrennen, veldcross, motorcross enz.