Miriam van Reijen tovert in enkele minuten een ideaal herstelontbijt op tafel

MiriamvanReijen4493030_770_LV

Onlangs waren wij op bezoek bij Miriam van Reijen, onze vaste voedingsspecialist en auteur van het Hardloperskookboek. Zij had net getraind en toverde in een paar minuten een ideaal herstelontbijt op tafel. Ondertussen vertelt zij nog allerlei nuttige wetenswaardigheden over deze maaltijd.

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  • Tedje van Arkel

    Help! Moet je die ingevroren banaan en kersen zo meteen uit de vriezer opeten?
    Het duurt toch wel enige tijd voor die ontdooid zijn? In ieder geval niet binnen enkele minuten toch?

  • Marjolein Stegeman

    He Miriam en Vivian; leuk video item en inderdaad een lekker (sport)ontbijtje zo met koolhydraten uit vers fruit en eiwitten uit de kwark/yoghurt.
    Je zegt dat je met fruit blenden de vezels kwijt bent, dus dat je dat beter niet kunt doen. Ik dacht dat alle vezels behouden blijven als je een totaal stuk fruit (dus met de eetbare schil zoals van appels, bessen enzo) blend, en dat dit bovendien de opname wat versnelt (wat zowel positief als negatief effect heeft).
    Met een juicer klopt je stelling volgens mij wel; dan blijven de vezels achter en heb je slechts het sap met de vitaminen, mineralen en koolhydraten (en dus energie) maar niet de belangrijke voedingsvezels.