Variatie is het sleutelwoord: Run long, fast, tough & natural

AW14_GROUP_RUN_01_CMYK

Variatie is het sleutelwoord als het gaat om training. Variatie aanbrengen in je trainingsprogramma zorgt niet alleen voor nieuwe uitdagingen, maar is ook nodig om je lichaam sterker te maken. Het vermindert bovendien het risico op blessures. Altijd dezelfde route lopen kan leiden tot overbelasting van je lijf. Spieren kunnen lui worden als je steeds dezelfde afstand en tijd loopt en op dezelfde ondergrond. Met verschillende snelheden lopen en op verschillende ondergronden eist meer van je lichaam en maakt je sterker. Het stimuleert verschillende spieren en zorgt dat je sneller gaat lopen. Met natural running versterk je bijvoorbeeld de spieren en pezen in je voeten. Ze worden als het ware minder beperkt en je krijgt ook een directer contact met de grond.

ASICS heeft variatie daarom als uitgangspunt genomen voor haar kijk op het hardlopen. ‚Mix up your running’, is het devies dat ASICS alle lopers wil meegeven. Om die gedachte op een eenvoudige manier toepasbaar te maken voor elke loper heeft ASICS deze gedachte verder uitgewerkt in vier verschillende trainingsvormen.

run long – neem langere routes en loop verder
run fast – doe een paar ultralichte trainers aan en ga sneller lopen
run tough – ga naar de dichtstbijzijnde heuvels en dwing jezelf om harder te lopen
run natural – haal de schokdemping weg en laat je spieren sterker worden

Voor elk van deze trainingsvorm heeft ASICS verschillende schoenen in haar collectie. In onderstaande video legt René Zandbergen, senior product manager op het gebied van hardloopschoenen, uit welke facetten belangrijk zijn bij deze vier trainingsvormen. Daarna gaat hij in op de specifieke eigenschappen van de schoenen uit elk van deze vier categorieën en waarom het belangrijk is om ook in je schoeisel te variëren.

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>