4*4 minuten interval training; effectief jezelf verbeteren

Deze week werden wij door Carla Wehling op de 4 * 4 minuten interval geattendeerd. Noorse onderzoekers zijn tot de conclusie gekomen dat deze vorm van interval training zeer effectief is om je VO2 max te verhogen. De onderzoekers beweren dat deze training bij iedereen, ongeacht welk nivo, aanslaat. De training (W.U – 4*4′ met p3′ – C.D) kost je qua tijd minder dan een uur. In onderstaande video wordt precies uitgelegd hoe je de training uit dient te voeren.

Beantwoord

Het is toegestaan de volgende HTML tags en attributes te gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  • paul wernert

    Waarom dan Weia, Henk reageert toch alleen op de opmerking van Marty de Leij.
    Het is gewoon een beetje suf van die Noren dat ze die intervaltraining niet Verheultraining noemen.

  • Marty de Leij

    De ene intervaltraining is de andere niet.
    Net als bij de souplessemethode worden de tempo’s niet voluit gelopen en wordt er in de pauzes vrij lang op rustig tempo doorgelopen. Er zijn natuurlijk ook wat verschillen maar de (in mijn ogen) kenmerkende aspecten van de Verheultraining zie je hier wel terug.

  • Henk Kraaijenhof

    @Marty: ja tijdens Verheultraining mag je op souplesse lopen en bij intervaltraining word je verplicht om NIET op souplesse te lopen? Sinds het optreden van Klaas Lok en Joost Borm, (zij worden immers altijd aangehaald als vertegenwoordigers van het “succes” van de Verheultraining zijn er weinig atleten die er hard door zijn gaan lopen. Zelfs mijn sprinters liepen intervals en altijd op souplesse, hebben zij nu dus getraind volgens de Verheultraining?

    Boodschap is: laten we vooral niet doen alsof de Verheultraining een bijzondere of succesvollere vorm van training is.
    Anders moeten we ook gaan spreken van Wassenaar- training, Hoedttraining, enz.